آموزش برد BeagleBone Black

لینک دانلود

 

BeagleBone Black یک پلت فرم کم هزینه، و و با پشتیبانی توسعه انجمن، برای توسعه دهندگان و علاقه مندان است. این پلت فرم، لینوکس را در کمتر از 10 ثانیه بوت کرده و در کمتر از 5 ثانیه و تنها با یک کابل USB آماده توسعه می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد BeagleBone Black، شما می توانید این مطلب را بر روی http://beagleboard.org/black بخوانید. موارد زیر، خصوصیات BeagleBone Black هستند:

پردازنده: AM335x 1GHz ARM® Cortex-A8

512MB DDR3 RAM

حافظه فلش GB 8-bit eMMC on-board4

شتاب دهنده گرافیکی سه بعدی

شتاب دهنده ممیز شناور NEON[1]

2 عدد میکروکنترلر PRU 32-bit

USB client  برای تغذیه و ارتباط

HDMI

پین هدر x 462

شما می توانید دستگاه BeagleBone Black را در زیر مشاهده کنید.

BeagleBone Black train learning

 

در سال های اخیر، شیوه ای رواج یافته که نه تنها در حال قدرتمندتر کردن برنامه نویسی و الکترونیک است، بلکه آن را قابل دسترس تر نیز می سازد. این علوم در گذشته تنها در دسترس کسانی قرار داشتند که سال های زیادی را صرف آن ها کرده بودند. امروز، نمونه متفاوتی پیش روی ما قرار دارد: یادگیری آسان، اما سخت برای چیره شدن بر آن. بورد های توسعه از قبیل BeagleBone Black، امکان به سادگی وارد دنیای الکترونیک و برنامه نویسی شدن را معرفی کرده اند که به فوران خلاقیت در سراسر جهان منجر شده است. پیشتر، شکاف عمیقی میان داشتن یک ایده برای یک پروژه، و به دنبال آن رفتن وجود داشت. هم اکنون علاقه مندان و مشتاقان می توانند از این بورد ها برای شروع الکترونیک و برنامه نویسی استفاده کنند، اما این برد ها، همچنین از قدرت محاسباتی برخوردارند که به کاربران پیشرفته اجازه می دهد تا دلهره آور ترین پروژه ها را خلق کنند. این که BeagleBone چگونه می تواند هم بوردی باشد که برای استفاده، ساده بوده و در همان زمان هم بتواند به شدت قدرتمند باشد، واقعا جای تعجب دارد. هدف این کتاب این است که به شما، لذتی از تجربه این وسیله شگفت انگیز را بدهد.

BeagleBone یک برد کوچک است، اما نگذارید اندازه کوچکش شما را فریب دهد، پتانسیل آن بسیار عظیم است. این بورد، یک مغز دارد – پردازنده آن- که تقریبا به همان هوشمندی گوشی های هوشمند محبوب بازار است. هنوز هم شما می توانید BeagleBone را تنها با هزینه ای اندک تهیه کنید. از آن می توانید برای کنترل خانه خود از راه دور، میزبانی سرور شخصیتان، یا ساخت یک ربات استفاده کنید. شما فقط به اندازه قوه تصور خود محدود هستید. در واقع، هیچ مسیر درست یا غلطی برای استفاده از این کامپیوتر کوچک وجود ندارد. برخی از آن برای برنامه نویسی استفاده می کنند، برخی دیگر نیز می خواهند از آن برای اکتشاف دنیای الکترونیک بهره گیرند. هنوز هم دیگر مردم ( مانند نویسندگان این کتاب) ترجیح می دهند تا هر دو دنیا را با هم ترکیب کرده، و پروژه های حیرت انگیز خلق کنند. روزی که این بورد کوچک به بازار عرضه شد، هزینه وارد شدن به دنیای برنامه نویسی و الکترونیک به شدت پایین آورده شد – هم از نظر هزینه مالی و هم از نظر ساده تر ساختن درکاین دنیا ها. با کتابخانه های “کاربری ساده” BeagleBone و نمونه پروژه های آن، یک تازه کار می تواند به سرعت، ایجاد یک پروژه را استارت بزند.

اگر شما از پیش با این مفاهیم آشنا باشید – به این معنا که شما قبلا با یک میکروکنترلر، مثلا یک Arduino، کار کرده باشید- در می یابید که BeagleBone به شما کمک می کند تا پروژه های خود را ارتقا بخشید، زیرا این بورد به شما قدرت محاسباتی بسیار فراتر و در نتیجه، قابلیت های بسیار بیشتری نسبت به Arduino و سایر میکروکنترولر های مشابه می دهد.  با داشتن BeagleBone، محدودیت های سخت افزاری یا نرم افزاری بسیار کمتری وجود دارند، پس شما می توانید به استقبال پروژه های بسیار بلندپروازانه بروید.

[1] NEON floating-point

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *