بسته آموزشی جامع یادگیری عمیق Deep Learning

هوش مصنوعی – یادگیری عمیق

یکی از زمینه های بسیار جذاب و پرکاربرد در قرن اخیر هوش مصنوعی می باشد. هم اکنون کاربردهای بسیار زیادی برای هوش مصنوعی در جهان اطراف ما قابل مشاهده است مثل ماشین های بدون راننده ، دستیاران صوتی، مترجم های آنلاین، رباتهای هوشمند، نرم افزارهای تشخیص بیماری ، الگوریتم های هوشمند داده کاوی، تشخیص چهره، ربات سخن گو، پیش بینی بورس و نمودارهای مالی .

هوش مصنوعی – یادگیری عمیق – کاربرد

هوش مصنوعی دانش بسیار گسترده ای می باشد که بخشی از آن یادگیری عمیق می باشد. یادگیری عمیق یکی از موضوعات بسیار داغ و جذاب می باشد که علاقه مندان بسیار زیادی پیدا کرده است. یکی از دلایل این علاقه سادگی کار و نتایج حیرت کننده حاصل از آن می باشد. به عنوان مثال برای تشخیص یک شی در تصویر، اگر بخواهید از روشهای قدیمی استفاده کنید باید استخراج ویژگی انجام دهید و سپس یک مدل دسته بندی کننده انتخاب کنید. این فرایند بسیار زمان بر و تخصصی می باشد و می بایست یک فرد متخصص نوع ویژگی ها و پارامترهای آنها را تنظیم کند. اما با یادگیری عمیق شما فقط کافی است که ساختار مدل خود را طراحی کنید و نیازی به مرحله استخراج ویژگی ندارید و تمامی فرایند توسط لایه های مدل یادگیری عمیق انجام می شود.

دلیل بعدی جذابیت کار در یادگیری عمیق ، مدلهای آماده بسیار زیاد موجود می باشد که فرایند طراحی و آموزش و تست را بسیار کوتاه می کند و شما با توجه به مفهوم transfer learning یک مدل آماده را برای کاربرد خود تغییر می دهید. یعنی دیگر لازم نیست چرخ را از اول اختراع کنید و همه فرایند سخت و طاقت فرسای طراحی مدل هوشمند خود را از صفر شروع کنید. الان مدلهای آماده ای وجود دارند که با دقت بالایی می توانند 1000 کلاس مختلف تصویری را شناسایی کنند. یعنی شما مدل را import می کنید و تصویر بهش می دهید و برای شما کار شناسایی را انجام می دهد. به عبارت ساده تر هولو برو تو گلو. 🙂

 

لینک سفارش

 

 


قسمت اول

مبانی و مقدمات یادگیری عمیق

blank

 


قسمت دوم

پیاده سازی و برنامه نویسی در متلب

blank

 


مدرس :

قیصری (مدیر گروه ایران متلب با سابقه 15 ساله در متلب و زبان های مختلف برنامه نویسی)

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *